سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضد یخ بتن

esa

با سرد شدن هوا و بروز مشکلات ناشی از آن ، تمهیداتی باید در زمینه بتن ریزی انجام پذیرد که استفاده از ضد یخ بتن یکی از این موارد می باشد که در ادامه به آن می پردازیم . با سرد شدن هوا دمای بتن کم شده که موجب می شود سرعت واکنش بتن با آب کند شود این عمل باعث می شود بتن زمان گیرایش طولانی تری داشته باشد . به علت یخ زدگی بتن مقاومت آن پایین آمده و در صورت استفاده نکردن از ضد یخ بتن ، بتن ترک خورده و از بین می رود .

برای این منظور از روش هایی استفاده می شود برای مثال گرم نگه داشتن آب و مصالح . این روش به علت زحمت زیادی که به دنبال دارد کارایی بالایی ندارد . روش دیگر افزودن روان کننده زودگیر به بتن می باشد . یکی دیگر از روش هایی که کارایی بالایی داشته و دارای مزایای بسیاری می باشد استفاده از ضد یخ بتن است .
با افزودن ضد یخ بتن و انجام واکنش هیدراسیون با سیمان که یک واکنش گرما زا است ، گرمایی در مخلوط بتنی ایجاد کرده و مدت زمان ساخت بتن کاهش یافته و تاثیر بسیاری بر سرعت تهیه بتن دارد . لازم به ذکر است ضد یخ بتن می تواند بدون تاثیر بر وضعیت عادی محصول در سرعت تهیه بتن تاثیر بسیاری داشته باشد و این خود یک مزیت محسوب می شود .

ضد یخ بتن به هنگام ساخت و ساز مجتمع های مسکونی , صنعتی و اموزشی در مناطق سرد و فصول سرد سال به هنگام بتن ریزی با بتن مخلوط می شود.ضد یخ بتن برای ییشگیری از یخ زدن بتن در هوای سرد و روزان ساختن بتن و تسهیل کار حین ساخت و ساز است.ضد یخ بتن در اصل دارای یک شتاب دهنده برای واکنش هیدراسیون است در واقع از نام ضد یخ برای افزایش فروش و جلب مشتری استفاده می شود.این ماده زمان گیرایی بتن را در هنگام استعمال برای سازه مورد نظر را افزایش می دهد. از یخ زدگی بتن و عوراض آن جلوگیری می کند.ضد یخ بتن گرمای خاصی به بتن میدهد و مانع یخ زدگی آب در لا به لا ی بتن می شود.

منبع: ضد یخ بتن