سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت فروشگاهی دارای مزایای متعددی می باشد . که در این مقاله به بررسی کامل آنها می پردازیم . از جمله ویژگی های طراحی سایت فروشگاه آنلاین این است که شما می توانید در کنار کسب و کار خود به فروش محصولاتتان در سایتتان بپردازید و یا اینکه در سایتتان محصولات مجزا و متفاوتی را به فروش برسانید . امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار دارای مکانی برای فروش محصولات خود نیستند . بلکه صرفا فعالیت مجازی داشته و محصولات و یا خدمات خود را تنها از طریق اینترنت عرضه می نمایند .

در ادامه به هشت مورد از مزایای ساخت سایت فروشگاهی می پردازیم .

1- مقرون به صرفه بودن هزینه :

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی می باشد . زیرا نیاز به مکان ندارد و حتی در منزل هم می توان به فروش محصولات پرداخت .

 

2- کاهش هزینه های بازاریابی با هدف گیری بهتر:

راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را مورد هدف قرار دهد . زیرا مسلما جذب فردی که در اینترنت به دنبال محصولی می گردند بهتر از افرادی است که در حال تماشا برنامه ای در تلویزیون هستند .

3- گسترش گستره جغرافیایی:

داشتن یک فروشگاه فیزیکی مشتریان صرفا از محله خود و یا محله های همجوار خواهد داشت . یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروشگاهی  می تواند محصولات خود را  در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برساند  و این امر فقط از طریق داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک امکان پذیر می باشد.

 

4- باز بودن فروشگاه در  7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز :

از دیگر مزایای طراحی سایت فروشگاهی امکان سفارش خودکار و پردازش پرداخت، می باشد که موجب می شود فروش در هر زمان از شبانه روز انجام شده و مشتریان شما می توانند در هر زمانی که برای آنها مناسب باشد، خرید کنند.

در مقابل در فروشگاه فیزیکی در صورتی که در هر زمانی که شما در مغازه خود نباشید مشتریان خود را از دست خواهید داد .

5- انعطاف پذیری بیشتر :

تغییرات در طراحی سایت فروشگاهی می تواند بلافاصله و با توجه به مناسبت ها به سرعت انجام پذیرد . این نیز یکی از مزایای طراحی سایت فروشگاهی می باشد که نیازی به هزینه هایی بالا ندارد .

 

6- مشتری بالقوه گسترده تر :

تجارت الکترونیک و طراحی سایت فروشگاه آنلاین یک کانال خرید اضافی است که قادر به جذب مشتریانی است که قبلا از شما خریداری نکرده اند.و این امر موجب افزایش درآمد شما خواهد شد .

 

7- افزایش دید برای کسب و کار شما:

با سرمایه گذاری در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و ارتقاء آنلاین، یک فروشگاه آنلاین برای مشتریانی که به دنبال محصولات خود هستند، بیشتر قابل دسترسی است. بعد از طراحی سایت فروشگاهی ، باید به بهینه سازی سایت فروشگاهی تان نیز اقدام نمایید . این مزیت سایت فروشگاهی موجب می شود مشتریانتان به محصولات شما راحت تر دست یابند .

 8- دادن اطلاعات به مشتریان :

از دیگر مزایای طراحی سایت فروشگاهی می تواند دادن اطلاعات به مشتریان نام برد . از طریق راه اندازی سایت فروشگاهی شما می توانید اطلاعاتی از کسب و کار و فروشگاه خودتان را در اختیار مشتریانتان قرار دهید . اطلاعاتی همانند تلفن تماس ، آدرس و ....