سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضد یخ بتن

esa

با سرد شدن هوا و بروز مشکلات ناشی از آن ، تمهیداتی باید در زمینه بتن ریزی انجام پذیرد که استفاده از ضد یخ بتن یکی از این موارد می باشد که در ادامه به آن می پردازیم . با سرد شدن هوا دمای بتن کم شده که موجب می شود سرعت واکنش بتن با آب کند شود این عمل باعث می شود بتن زمان گیرایش طولانی تری داشته باشد . به علت یخ زدگی بتن مقاومت آن پایین آمده و در صورت استفاده نکردن از ضد یخ بتن ، بتن ترک خورده و از بین می رود .

برای این منظور از روش هایی استفاده می شود برای مثال گرم نگه داشتن آب و مصالح . این روش به علت زحمت زیادی که به دنبال دارد کارایی بالایی ندارد . روش دیگر افزودن روان کننده زودگیر به بتن می باشد . یکی دیگر از روش هایی که کارایی بالایی داشته و دارای مزایای بسیاری می باشد استفاده از ضد یخ بتن است .
با افزودن ضد یخ بتن و انجام واکنش هیدراسیون با سیمان که یک واکنش گرما زا است ، گرمایی در مخلوط بتنی ایجاد کرده و مدت زمان ساخت بتن کاهش یافته و تاثیر بسیاری بر سرعت تهیه بتن دارد . لازم به ذکر است ضد یخ بتن می تواند بدون تاثیر بر وضعیت عادی محصول در سرعت تهیه بتن تاثیر بسیاری داشته باشد و این خود یک مزیت محسوب می شود .

ضد یخ بتن به هنگام ساخت و ساز مجتمع های مسکونی , صنعتی و اموزشی در مناطق سرد و فصول سرد سال به هنگام بتن ریزی با بتن مخلوط می شود.ضد یخ بتن برای ییشگیری از یخ زدن بتن در هوای سرد و روزان ساختن بتن و تسهیل کار حین ساخت و ساز است.ضد یخ بتن در اصل دارای یک شتاب دهنده برای واکنش هیدراسیون است در واقع از نام ضد یخ برای افزایش فروش و جلب مشتری استفاده می شود.این ماده زمان گیرایی بتن را در هنگام استعمال برای سازه مورد نظر را افزایش می دهد. از یخ زدگی بتن و عوراض آن جلوگیری می کند.ضد یخ بتن گرمای خاصی به بتن میدهد و مانع یخ زدگی آب در لا به لا ی بتن می شود.

منبع: ضد یخ بتن


واتراستاپ

واتراستاپ

برای آب بندی قسمت هایی از بتن که به علت مواردی مانند تغییر زاویه سطح بتن و … دارای درز می باشند از واتر استاپ استفاده می نمایند . از واتر استاپ در استخرها ، کانال های فاضلاب و به طور کلی در مکان هایی که بتن در تماس با مایعات است استفاده می شود . یکی از محصولات شرکت تبریز صنعت واتراستاپ می باشد .

انواع واتراستاپ :<\/h3>

واتر استاپ ها در انواع مختلفی می باشند . و در ضخامت ، عرض و جنس های مختلفی می باشند . که هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی می باشند . تبریز صنعت تولید کننده واتر استاپ در انواع مختلف می باشد . واتراستاپ پی وی سی یکی از انواع واتراستاپ ها می باشد . بسته به محل کاربرد از می توان از واتر استاپ کف خواب و دیواری استفاده نمود .

انواع واتراستاپ های مصرفی در سازه های بتنی را می توان به دسته بندی زیر تقسیم کرد .

واتراستاپ PVC

واتراستاپ های لاستیکی

واتراستاپ های منبسط شونده آب دوست

واتراستاپ های سطحی بر پایه کامپوزیت

واتراستاپ های تزریقی

واتراستاپ های درزبند پایه قیری

واتراستاپ های سطحی بر پایه کامپوزیت

و …

نوعی دیگر از طبقه بندی واتراستاپ ها وجود دارد که در ادامه بیان شده است . واتراستاپ ها به طور کلی به سه گروه تخت ، حفره دار و کفی تقسیم می شود .

واتراستاپ تخت : در دیوارهای با ارتفاع زیاد قطع بتن ریزی موجب ایجاد درز می شود برای این منظور در آب بندی درزهای بدون زاویه از این نوع واتراستاپ استفاده می شود . به این نوع واتراستاپ آب بند هم میگویند .
واتراستاپ حفره دار : در محل درزهای زاویه دار مانند محل تلاقی کف مخزن و دیوار مخزن که به علت اجرای نا همزمان درز ایجاد میگردد از این نوع واتراستاپ استفاده می شود
واتراستاپ کفی : جهت آب بندی تونلهای راه،راه آهن و مترو و… استفاده میگردد.
واتر استاپ ها دارای خواص و مزایای هستند که موجب می شود استفاده از آن ها رواج یابد . در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

منبع: واتراستاپ


واتر استاپ پی وی سی

واتراستاپ pvc یکی از انواع واتراستاپ ها می باشد که دارای مزایا بوده و روز واتراستاپ با هدف جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی و انبساطی و مقاطع قطع بتن ریزی طراحی شده که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و شدت فشار سیال شکل آن تغییر می کند.

خواص و اثرات واتراستاپ pvc :<\/h3>

انعطاف پذیری زیاد

تنوع سایز و اشکال ظاهری

درگیری کافی با بتن

مقاومت کششی زیاد در جهت طولی و عرضی

مقاوم در برابر محیط قلیایی بتن

کارائی آن با عمر بتن برابری دارد.

موارد کاربرد واتراستاپ pvc :<\/h3>

جلوگیری از عبور آب در درزهای اجرایی و انبساطی

سازه های هیدرولیکی

رفع نشت سازه های پایین تر از سطح آب های زیر زمینی

انواع سازه های آبی بتنی

انتخاب نوع و سایز

واتر استاپ پی وی سی در انواع تخت ، حفره دار و کفی تولید می گردند که نوع تخت برای درزهای اجرایی و قطع بتن و نوع حفره دار برای درزهای انبساطی و ژوئن ها و نوع کفی برای آب بندی درزهای انبساطی و اجرایی کف سازه مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً عرض واتراستاپ با ضخامت مقطع نصب می بایست برابر باشد و بسته به ارتفاع و حجم سیال و فشار وارده به مقاطع قرارگیری ، شکل ظاهری واتر استاپ مشخص خواهد شد. برای ارتفاع های کم ، واتر استاپ های با ضخامت کم و برای ارتفاع های زیاد و فشار بالا واتر استاپ های ضخیم و دوسر دمبلی استفاده می گردد.

منبع:واتر استاپ پی وی سی


قالب بتن

قالب فلزی ، قالب بتن و قالب فلزی بتن یکی از تولیدات تبریز صنعت می باشد که با توجه به کیفیت بالا ساخت و هزینه مناسب توانسته رضایت مشتریان خود را برآورده سازد . به طور کلی قالب بتن یک سازه موقت می باشد که از جنس فلز ، چوب ، آجر و … می باشد . در صنعت ساخت و ساز برای حفظ بتن تا زمانی که سخت شده و به مقاومت لازمه و کافی برسد از قالب بتن استفاده می شود .
قالب بتن از اجزایی همانند بدنه ، حایل ، پشت بند و … تشکیل میابد . همان طور که بیان شد قالب بتن از جنس و انواع مختلفی می باشد که انتخاب نوع قالب در زمان اجرا و هزینه پایانی پروژه تاثیر گذار می باشد . برای قالب بندی فونداسیون ، بهتر است از قالب فلزی بتن استفاده شود زیرا نسبت به سایر روش ها از استحکام و سطح شاقولی مناسب تری برخوردار است .
همچنین از قالب فلزی بتن در پروژه هایی با عمق پی زیاد و یا سطح قالب بندی فونداسیون کم می باشد استفاده می شود . برای اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب قالب بتن مناسب با تبریز صنعت در تماس باشید .

بعد از انتخاب قالب بتن مورد نظر و استقرار آن در محل مورد نظر باید آنها را با دقت بررسی نمود و درزهایی که احتمالا باعث بیرون زدن بتن می شود را پر نمود .
مواردی دیگری نیز وجود دارد که رعایت نکردن آنها می تواند موجب خسارت زدن به پروژه شود که در ادامه به مواردی اشاره می کنیم .
تراز بتن ریزی باید دقیقا تنظیم شود زیرا عدم دقت در این مورد می تواند باعث پر شدن یک قسمت و خالی ماندن قسمت دیگر شود . عملیات قالب بندب بتن باید توسط نیروی فنی مجرب و کارآزموده ای انجام شود . قطعات قالب باید با دقت بالا نصب شوند . تکیه‌گاه مناسب زیر پایه‌های اطمینان و کافی بودن مهاربندی پایه‌های اطمینان از دیگر موارد حائز اهمیت می باشد . تبریز صنعت با سالها سابقه در این زمینه می تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد . برای اطلاعات بیشتر درباره قالب فلزی بتن با شماره های 04132858192 – 04132858193 تماس بگیرید .

منبع:قالب بتن


ساخت استخر

ساخت استخر
یکی از شاخه های رشته مهندسی معماری ساخت استخر است . ساخت استخر و جکوزی در منازل و یا پروژه های بزرگ امکان پذیر است . ساخت استخر امروزه  از محبوب ترین اقدامات ساخت و ساز می باشد . به علت محبوبیت ورزش های آبی و تاثیر درمانی شنا ساخت استخر های آب گرم و سرد رواج یافته و مردم به استفاده از استخر روی آوردند . ورزش های آبی از محبوبترین رشته های ورزشی و تفریحی در کشور هستند و به همین سبب بر اهمیت آن افزوده می شود .

امروزه از هر قشر مردم و در هر سن و سالی به علت مزایای ورزش های آبی به آن روی آوردند . این ورزش ها در سلامت روحی و تمدد اعصاب تاثیر گذار است . بسیاری از مردم نیز علاقه دارند تا امکانات مورد نیاز خود را در داخل منزل خود ایجاد نمایند . به همین سبب استخر و جکوزی و تجهیزات آن را در داخل منزل ایجاد می نمایند . به همین سبب شرکت های بسیاری به ساخت استخر اقدام نموده اند . شرکت پارسیان استخر نیز یکی از برترین شرکت های فعال در این زمینه می باشد که به صورت حرفه ای فعالیت می کند .
در ادامه به توصیف مراحل ساخت استخر می پردازیم .

مراحل ساخت استخر :

 تهیه نقشه دو بعدی و سه بعدی
 انتخاب مکان از لحاظ جغرافیایی برای استخر و تصفیه خانه
 انجام آزمایشاتی بر روی خاک و بررسی پارامترهای استقامت برای ساخت استخر
 تعیین جنس و سایز لوله ها و اتصالات با توجه به شرایط آب و هوایی محل احداث استخر
 محاسبات عمرانی مانند : تععین سایز میلگرد ها و و تعیین مقاومت بتن
 مشخص نمودن محل مناسب برای گود برداری و علامت گذاری
 عملیات گود برداری که توسط لودر انجام می پذیرد .
 هموار کردن کف و دیوارهای استخر
 آجر چینی دیوار استخر
 آرماتور بندی استخر با توجه به محاسبات انجام می پذیرد .
 لوله گذاری استخر لازم به ذکر است بهترین نوع لوله ، لوله یو پی وی سی می باشد که شرکت .. در پروژه های خود از آن استفاده می نماید .
 عایق کاری و آب بندی استخر . آب بندی استخر با چسب بتن انجام می پذیرد .
 انجام سرامیک کاری استخر
 تجهیز استخر به برق برای روشنایی آن
 استفاده از کاشی برای استخر

منبع:ساخت استخر